21 Şubat 2012 Salı

Yeni Üründe Büyük Rekabet

Yeni Üründe Büyük Rekabet
1 liraya sağlık sigortasından kullandığın kadar öde diyen kaskoya, son yıllarda yenilikçi sigorta ürünlerinin sayısında hızlı bir artış var. Geçmişte sadece birkaç temel ürünle rekabet eden sigorta...

1 liraya sağlık sigortasından kullandığın kadar öde diyen kaskoya, son yıllarda yenilikçi sigorta ürünlerinin sayısında hızlı bir artış var. Geçmişte sadece birkaç temel ürünle rekabet eden sigorta şirketleri, artık yılda ortalama 4-5 yeni ürün pazara sunuyor, onlarca ürünü yeniden yapılandırılıyor. Ürünleri paketleyip çapraz satış olanaklarını artırıyor. Yeni ürün geliştirmede son 5-6 yılda 10 kat hız kazanan sektörde, artan rekabetin de etkisiyle ürün çeşitliliği daha da artacak.

hedEskiden sigorta denince akla SSK gelirdi. Belki bir de kaskodan söz edilirdi. Geçtiğimiz 10 yılda ise büyük bir gelişim yaşandı. Sigortalıların da sigorta ürünlerinin de sayısı arttı.

Son yıllara ise yenilikçi ürünler damgasını vurdu. Geçmişte sadece birkaç temel ürünle rekabet eden sigorta şirketleri, bugün artık yılda 4-5 yeni ürün pazara sunuyor. Onlarca ürünü revize edip yeniden yapılandırıyor, ürünleri paketleyip çapraz satış olanaklarını artırıyor.

Axa Sigorta Cemal Ererdi, sigortada bu yeni dönemin 90’lı yılların başından bu yana geliştiğini söylüyor. Genel ekonomideki liberalleşmeyle birlikte tarife sisteminin serbestleşmesinin, sektörü tekdüzelikten çıkardığına dikkat çekiyor ve ekliyor:

“Müşteri odaklı ürün sunma kabiliyetimiz arttı. Bunda finans sektörünün gelişmesi ve kredi verme kabiliyetinin artması ile toplumun sigorta konusunda giderek artan biçimde talep yaratması etkili oldu.”

Sigorta sektörünün bugün ulaştığı noktada dünyayla artan entegrasyonun da katkısı büyük.

Yapı Kredi Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Gölpınar, sektörün ortaklıklar yoluyla pazara giren yabancı sermayeden sağladığı bilgi birikiminin, yeni ürün geliştirme ve yenilikçi olabilme kabiliyetinin artırdığını düşünüyor.

Güneş Sigorta Genel Müdürü İlker Aycı ise “Yeni ürün geliştirme konusunda son 5-6 yılda 10 kat hızlandık” diye konuşuyor. “Eskiden iş geliştirme departmanlarımız yoktu” diyen Aycı, geçmişte IT departmanlarına, “şu ürünü geliştirebilir miyiz?” diye sorarken şimdi artık “ne kadar sürede geliştirebiliriz?” diye sorduklarını söylüyor. Sadece yeni ürün yaratmada değil var olan ürünleri geliştirme konusunda da sektörün çok yol aldığına dikkat çeken Aycı, “Eski ürünleri de şu anda modifiye ederek geliştiriyor, çeşitlendiriyoruz. Dün aldığınız kasko ile bugün aldığınız kasko aynı değil. Trafik sigortası zorunlu bir sigorta olmasına rağmen o üründe bile gelişme sağlandı” diye konuşuyor.

Rekabetin Etkisi
Eureko Sigorta Genel Müdürü Okan Utkueri, müşterinin ihtiyaçlarını anlama ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda ürün geliştirme yaklaşımının, tüm sektörlerde olduğu gibi artık sigorta sektöründe de ön planda olduğuna dikkat çekiyor. Bunun paralelinde yaşanan fiyat odaklı rekabetin de sektörü farklı ürünler geliştirmeye ittiğini söylüyor.

Türkiye’de sigorta GSMH’dan yüzde 1,2 gibi çok düşük bir pay alıyor. Kişi başına prim üretimi 116 dolar düzeyinde... Kalabalık nüfusa rağmen sigortalı sayısının çok az olduğu ve Avrupa’nın aksine Türkiye nüfusunun yarısından fazlasının 30 yaşın altında olduğu düşünülürse Türkiye, sigorta pazarı için çok büyük potansiyele sahip. Utkueri işte bu potansiyelin kaçınılmaz bir rekabet getirdiğini söylüyor ve ekliyor:

“Bu kadar büyük bir pazarda, tüketici ihtiyaçlarını en iyi anlayan, bu ihtiyaçlara doğru ürün ve doğru fiyatla çözüm bulan, ürünlerini doğru zamanda pazara sunan sigorta şirketleri pazar payını büyütecek. Yeni rekabet yenilikçi ve tüketici odaklı ürün yaklaşımında olacak.”

Ergo İsviçre Genel Müdürü Thomas Baron da rekabetin, şirketleri farklı ürün geliştirmeye zorladığı görüşünde. Fiyatları daha cazip hale getirebilmek için poliçelere ek teminatlar getirip farklı ürünler geliştirdiklerine dikkat çeken Baron, “İstatistiksel verileri elde etme olanaklarının artması da, sigortalıların niteliklerine ve risk çeşitlerine göre tarifeler uygulama imkanını kolaylaştırıyor” diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder