21 Şubat 2012 Salı

İnsanlar, bir şirketin en önemli değeri değildir, ama bir şirketin müşteri elde etmek ve elde tutmak, icat geliştirmek ve yenilikçi olmak ve tüm şirke

Birçok şirket, çalışanlarının en değerli varlıkları olduğunu iddia etmektedir. Bu iddia doğru değildir. Çalışanlar, bir şirketin en değerli varlığı değildir. Bir şirketin tek bir çalışanı olsa bile o çalışan, şirketin en önemli varlığını oluşturmaz. Bir şirketin en önemli varlığı, kârlı müşterileridir. Müşteri yoksa şirket de yoktur. Marka şirketlerin diğer önemli varlıkları ise (hangisinin şirketin en değerli ikinci varlığı olduğu tartışılabilir) fikri mülkiyet, nakit, patentler, teknoloji, emsalsiz ve değişik ürünlerdir. İnsanlar, bir şirketin en önemli değeri değildir, ama bir şirketin müşteri elde etmek ve elde tutmak, icat geliştirmek ve yenilikçi olmak ve tüm şirket varlığını oluşturmak, büyütmek ve korumak için gerekli en önemli stratejik silahlarıdır. Böylece acımasız rakipler olan büyük şirketler, insanları ele alırken aşağıdaki felsefelere bağlı kalır:

BİRİNCİ SINIF BİR CEO'YA SAHİP OLUN
Zayıf, etkisiz bir CEO, iyi bir şirketi batırabilir. Büyük bir şirket olabilmek için en üst seviyeden insanları işe almalı, bir pazarlama kültürünü adım adım oluşturmalı ve kesintisiz biçimde denetlediğiniz, kristal berraklığında performans hedefleri oluşturmalısınız. Bunu yapabilmek için de üst yönetimi seçim kriterlerinin net olması gerekir. Bu kriterler net olduğunda ve en önemlisi şirket hedeflerine göre şekillendirildiğinde güçlü ve etkin bir CEO'ya sahip olmak da mümkün olur. Sonuçta üçlü bir CEO, bir şirketi çok yukarılara taşıyabilir. Hatta büyük bir şirket olmanın yolu etkin bir CEO'ya sahip olmaktan geçer.

İŞ YAĞDIRANLARI İŞE ALIN
Satış konusunda iyi elemanlara sahip olmak ise bir diğer avantajdır. Bu kişilere iş yağdıranlar da denir. Bunlar, ekonominin durumu ne olursa olsun, nakit girişini belirleyen satıcılardan ve müşteriyle yüz yüze gelen çalışanlardan oluşur. Gerçek iş yağdırıcılar CFO- CIO, imalat müdürü, insan kaynakları müdürü gibi çalışanların tamamından daha önemlidir. Bu insanlar kaprisli, acayip, yönetilmesi zor olabilir. Kadın ya da erkek, genç ya da yaşlı ve herhangi bir etnik gruba ait olabilirler. Söz konusu kişi satış yapabileceği konusunda dürüst ise onu işe alın.

SÜPER STARLARI TAKİP EDİN
Sürekli inovasyon, acımasız rakiplerin ayırt edici özelliğidir. Sıra dışı bir mühendis, 100 tane sıradan mühendisten daha değerlidir. Bir iş yağdırıcı, 100 tane sıradan satıcıdan daha değerlidir. Yani kaç tane çalışana sahip olduğunuz değil, o çalışanların ne kadar sıra dışı ve farklı olduğu önemlidir. A sınıfı oyuncuları işe alın. B ve C sınıfından olanları bırakın rakipleriniz alsın. İşe alımları sadece insan kaynakları departmanının inisiyatifine bırakmayın. Siz de işin içine girin. Sürekli etrafınızı gözlemleyin. Şirketiniz için fark yaratabilecek kişilere odaklanın. Siz de süper starların peşinde olun. Alınmalarına, bulunmalarına, keşfedilmelerine destek olun.

EĞİTİN, EĞİTİN, EĞİTİN
Pazar liderleri rakiplerinden daha fazla eğitir. Süper starlar, sadece sürekli ilerleme eğiliminde olmakla kalmaz, aynı zamanda daha hızlı öğrenir ve sıradan çalışanlara göre daha fazla coşkuya sahiptir. Onlara uygun eğitimler oluşturun, gelişmelerine ve coşkularına uygun eğitimler organize edilmesini sağlayın. Bu eğitimlerin amacına uygun yapılıp yapılmadığını kontrol edin. Bu önemli bir iştir.

FAZLA GÖRÜŞME YAPIN
Şirket kültürünü korumalı ve güçlendirmelisiniz. Kültür katillerinin şirkete sızmasına izin vermeyin. İşe aldığınız yöneticiler, yeni çalışanlara ilginizi takdir edecektir. Ve yeni işe girenler de özeniniz nedeniyle motive olacak, gurur duyacak ve enerjik hale gelecektir. İşte bu nedenle olabildiği kadar çok iş başvurusu görüşmelerine girin ve amaçlarınıza uygun, dürüst, harika insanları işe alın. Büyük CEO'lar, büyük ve acımasız rakip şirket olabilmek için harika insanları işe alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder